Med 15 år i branschen säkerställer vi rätt lösning för just dig!

Vi står redo vid telefonerna, ring 040 23 30 90

Handelsvillkor

När du handlar hos Jema Autolifte A/S garanteras du alltid en rättvis och riktig handel.

Köpvillkor hos Jema Autolifte A/S


Allmän information
JEMA AUTOLIFTE A / S
Industrihegnet 2
4030 Tune
CVR-nr: 18530473
Telefon: +(45) 48180300
E-post: info@jemaautolifte.dk

Priser
På JEMA AUTOLIFTE A / S förbehåller vi oss rätten för felskrivningar på angivna priser. Dessutom förbehåller vi oss rätten att ändra priser utan föregående samtycke.

Betalning
JEMA AUTOLIFTE A / S tar emot betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard, Klarna, Ikano företagsleasing och banköverföring. Betalning dras bara från ditt konto när varan skickas. Alla belopp visar Svenska kronor exklusive moms.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar på priser och för utgående varusortiment.

Leverans
Leveranstiden på varor vi har hemma är normalt 0-1 vecka från det att er beställning görs. Vi skickar till hela Sverige och utomlands vid begäran. Fraktkostnaden i kassan med undantag för Gotland och öar utan broförbindelse baseras på vikt/volym samt transportavstånd, varan kommer att levereras till leveransadressen som anges vid beställning (Om inte annat anges eller avtalats). OBS: Om du inte finns på plats vid leverans, kommer produkten / paketet att levereras till närmaste terminal, ( extra kostnader står köparen för ).

Kontakta Jema Autolifte om problem uppstår. För vissa varor gäller särskilda leveransvillkor. Villkoren visas specifikt innan du köper dessa artiklar eller så kommer du att kontaktas av en säljare.

Garanti
På produkter som levereras av Jema Autolifte A/S lämnar vi 12 månader garanti (från fakturadatum) för fabrikationsfel. Vid åberopande av garantin så förser vi er med reservdelar för den eller de defekta delar som behövs bytas. Ni själva ansvarar för arbetet och bytet av den skadade delen. Vid begäran om hjälp kommer vi ta ut avgifter för nedlagt arbete och resekostnader.

Produkter såsom t.ex. förbruknings tillbehör (plastskydd för däckmaskiner och liknande) och vissa reservdelar, är undantagna från 12 månaders garantin. Där gäller endast returrätt av helt oanvända delar inom rimlig tid från leveranstillfället.

Om en produkt felanmäls och garanti åberopas, och det sedan visar sig att felet orsakats av felaktig installation, inkoppling eller handhavande, kan eventuella kostnader för felsökning, reparation, reskostnader och övrigt komma att debiteras i efterskott.

Vid en felanmälan och åberopande av garanti skall en fullständig beskrivning av felet avlämnas. Jema Autolifte AS får även kräva ytterligare information vid behov. Där det är möjligt och rimligt ska i första hand en insats göras för att avhjälpa felet på distans, med ägarens/brukarens assistans. Om ägaren/brukaren av produkten ej bistår med ovanstående avvisas garanti anspråket.

Reklamationsrätt
En 2-årig reklamationsrätt beviljas i enlighet med (danska) lagen om försäljning av varor för privatpersoner och en 1-årig reklamationsrätt till företag. Rätt till reklamation gäller defekter i material / eller tillverkning.
I vissa fall kan du få varan reparerad, utbytt eller pengarna tillbaka beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte vid fel eller skador som begås av felaktig hantering av produkten. Felanmälan måste
inom "rimlig tid" anmälas efter att du upptäckt felet/felen. Vid returer betalar JEMA AUTOLIFTE A / S fraktkostnaden i rimlig utsträckning. Vid fel av enklare natur som kan avhjälpas på plats utan behov av specialkunskaper
skall köparen/ägaren/brukaren bistå med detta, kompensation för detta kan i vissa fall utgå.

Felanmälda returer skickas till:
JEMA AUTOLIFTE A / S
Industrihegnet 2
4030 Tune
OBS! Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott)

Återbetalning
Vid återbetalning, anger du dina bankuppgifter så att det överenskomna beloppet kan överföras. Information du anger per. e-post eller annat elektroniskt formulär med känslig information
kommer endast att användas för att fullgöra återbetalningen.

Ångerrätt
För privatpersoner gäller full ångerrätt inom 14 dagar från det att varan mottagits, förutsatt att varan är i nyskick.

Det är viktigt att en kopia av faktura/följesedel bifogas. Observera att synliga transportskador måste anmälas inom 3 dagar till vår kundservice.
Fraktavgift och returporto betalas alltid av kunden. Ni som kund är ansvarig för att paketera varorna så att de inte rimligen kan skadas under leveransen.
Varor som är skadade vid ankomst pga. bristande emballage kommer att debiteras kunden.

OBS! Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).

Returer måste rapporteras inom 14 dagar från det att varan mottagits och returnera sändningen senast 14 dagar efter. Anmälan görs per. e-post till info@jemaautolifte.se där en fullständig beskrivning av felet avlämnas. Om du vill skicka tillbaka varan till oss måste du fylla i det bifogade returfraktsedel och skicka varan till:

JEMA AUTOLIFTE A / S
Industrihegnet 2
4030 Tune

Varor utom ångerrätten
Följande produkttyper ingår inte i ångerrätten:
- Produkter som tillverkas enligt konsumentens specifikationer eller specialbeställning.
- Föremål där tätningen/packning är trasig.

Returer
Retur av din beställning görs inom 14 dagar utan onödigt dröjsmål för att din ångerrätt ska gälla. Fraktavgift och returporto betalas alltid av kunden.
Ni som kund är ansvarar för att returen inkommer vårt lager inom 14 dagar.
Vi accepterar inte paket som skickas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).

Varans skick vid retur
Ni som kund är ansvarig för att retunerad sändning är i nyskick samt att paketera varorna så att de inte rimligen kan skadas under leveransen.
Varor som är skadade vid ankomst pga. bristande emballage kommer att debiteras kunden.

Vid retur utöver det som beskrivs ovan, kommer vi testa och inspektera produkterna om det anses vara använt alternativt skadade. Detta kan innebär att du vid annullering av köpet bara får tillbaka hela, en del
eller inget av köpebeloppet, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet - av returen.

Hämta i butik
I vår webbshop är det möjligt att välja att hämta produkter i vår butik. På detta sätt är det möjligt att boka en artikel online och sedan fysiskt hämta varan i vår butik. När varan hämtas i vår butik, så tillämpas samma villkor som när du handlar fysiskt i vår butik.

Policy för personuppgifter
För att du ska kunna ingå ett avtal med oss ​​och handla på vår webbplats behöver vi följande information om dig:

Namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
Information om vad du köpt

Vi behandlar din personliga information i syfte att kunna leverera artikeln till dig och för att kunna behandla förfrågningar angående ditt köp. Behandlingen sker i enlighet med reglerna i vår personuppgiftspolicy för JEMA AUTOLIFTE A / S.
Här kan du läsa mer om hur din uppgifer behandlas, när den raderas och vilka rättigheter du har som registrerad.

Tvist - översikt och länkar:
Tvist med anledning av tillämpningen eller tolkningen av dessa köpvillkor skall i första hand lösas genom förhandling mellan Kund och Butiken.
Kan dessa parter inte komma överens kan man vända sig till:
Danska konkurrens- och konsumentmyndighetens centrum för klagomål
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk

Om du är en konsument som är bosatt i ett annat EU-land kan du ange ditt klagomål i EU-kommissionens online-klagomål.
Länk: http://ec.europa.eu/consumers/odr/


Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: info@jemaautolifte.dk